[Masaklah Kau] Sup Pedas Korea

Aku bukan fanatik sangat dengan drama korea atau kpop. aku cuma suka tengok diorang makan. Mana2 drama pun kalau makan dan masak atau program masak aku memang tengok. 

tapi tengok korea makan ni lain macam sikit. macam kau pun berliur. macam sedap sangat bah dorang makan. padahal hari tu makan d restoran korea tidaklah sedap sangat.

hari ini masak sup korea versi anty.. hahahah…

bahan2 ni aku tiada pun ikut apa yang dalam resepi awal.. ikut suka hati akuuu sajaa.hahahah…

isi ayam sejumput

tauhu 1 blok

cendawan

lobak

lada merah

sayur hijau

garlic green ka green garlic.. hahaha.. kau dalam korea itu konon kucai, kalau kita kucai lain lagikan.

bawang besor cukup2

minyak. haku guna olive oil

serbuk cili. huh.. padahal cili boh.. guna brand faiza.. then garam secukup rasa

bila suda campak2 dan mendidih pecahkan telur atas tu.. 

tadaaaaa.. laki aku cakap sedap.. tapi aku rasa pedassss…

oklah… nasi pun tak bertambah, bukan sebab tak sedap tapi kesihatan lebih penting u know..

ambil ostematrix 4 biji sebelum tidur.. untuk ela sembelit dan sakit2 badan.. insomnia pun tiada.. bestt…

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s